måndag 10 augusti 2015

Ett avbrott

Sedan fem veckor tillbaka är jag sjukskriven från allt vad träning heter. Ja, eller fyra veckor var jag i totalförbud från all form av träning. Sedan en vecka tillbaka har jag trappat upp träningen med promenader ch spinning.

En liten ond stressfraktur satte stopp för allt. När smärtan var olidlig också i vila och när jag haltande tog mig långsamt fram, tyckte maken och massören att det var dags att söka hjälp bland sakkunniga. 

Smärtan var olidlig i tre veckor. Fortfarande idag känner jag av det. Dessutom finns det lite styvhet i benet som gör mig osäker. Promenader går ändå bra, bara de är långsamma. Spinning går också bra. Allt träning utan hårda stötar går riktigt bra. Spinning är ju bara så fruktansvärt tråkigt. Som tur är har jag hittat en instruktör som spelar blott och enbart bra musik. Annars hade tristessen tagit över. Bland Lidls hyllor hittade jag spinningsskor för 15 juurå, som hittat, och dessa har triggat intresset för inomhuscykling en aning.

Nu är det då vila som gäller. Känns lite surt då vädret äntligen bjuder på annat än snålblåst och duggregn. Mina sommarkläder har jag dessutom vuxit ur då magen och baken vuxit i samma takt som vilodagarna. Ha ha ha, som tur är är problemen världsliga. 

Lite träning på sommarstugan är okej. Det här kräver smidig nedkomst så att stöten inte blir för hård. Ursäkta röran på terrassen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar