onsdag 24 juni 2015

En semestermorgon

Under semestern är det ovanligt att jag stiger upp före klockan 11. Barnen är riktiga sjusovare och sover som tonåringar bör i många långa timmar. Jag skyller min morgonlättja på den lilla sommarstugan. Barna skulle ju vakne...

I morse vaknade jag tidigt, redan 8.30. I sängen låg jag och läste morgonposten, lyssnade på hur regnet föll sakta och plöjde också igenom e-posten. Min PT hade skickat träningsprogrammet för återstoden av veckan och på agendan fanns ett förmiddagspass. Lydig som jag är smög jag mig ut, tog de smått fuktiga träningskläderna från torksträcket, snörde på mig löparskorna och kutade iväg.

Väl tillbaka såg jag att maken vaknat och satt eld i bastun. Tacksamt fortsatte jag träningen på terrassen. Maken och äldsta dottern fick njuta av vacker utsikt vid frukostbordet. Det går synnerligen bra att träna på förvaringslådan vi har på terrassen.

Bastun var härligt varm, perfekt värme och perfekt bad. Intalade mig att vattnet i sjön är svalkande och inte kallt (temperaturmätaren påstår att det är kallt), tog på mig min bikini och gick ut i det blå. Det svalkade skönt. Vågade mig till och med på en kort dykning. Nästa gång tar jag på mig yllemössan om jag ska dyka. Brrr.

Kaffet som maken kokat smakade gott. Smoothien var inte bara vitaminspäckad, den var också supergod. Att ha träningen gjord känns bra, extra bra eftersom det inte längre duggregnar, det ösregnar. I kväll fortsätter träningen. Landets bästa PT har gjort ett tufft program för den här veckan. Och vet ni vad? I luv it!

Bjussar på en bild från kvällen. Så här vacker är kvällsutsikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar