torsdag 31 juli 2014

Första gången

vi löper på en månad. Värmen har sugit musten ur löparkroppen vilket iofs inte gör särskilt mycket. Under den varma tiden har vi istället passa på att njuta och cykla.

Cykling är en riktig innegren i vår lilla stad och folk cyklar för kung och fosterland. Eftersom så många blivit bitna av cykelflugan har vi också dammat av våra cyklar från år 2000 bara för att se what's the fuzz all about. Vi har cyklat genom byar jag knappt visste fanns, vi har hoppat på förskräckliga grusvägar och jag har fått skavsår på ställen jag inte trodde var möjligt att få skavsår på. I värmeböljan har det funkat bra att cykla. Vinden har fläktat våra svettiga kroppar och lårmusklerna har fått jobba hårt. Men där stannar det. Jag blir ingen cyklist. Skavsåren vill jag helst slippa och bortdomnade fötter, lår och rumpa är inte min grej. Däremot har det varit skönt att faktiskt kunna träna i värmen.

I dag efter regnet passade vi på att löpa. Inte alls illa var det. Våra planer var att springa 6 km men sprang 10 km. Redan det är en bedrift i sig. På lördagen gör vi ett nytt försök ifall värmen håller sig inom rimliga gränser. Att löpa i värme fungerar inte. Vill inte ens öva kroppen för att klara av det, nej då gör hellre annat, typ går på gymmet. Och det ni, det är ett kapitel för sig. Nu har jag hittat mitt element. :)

To be continued.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar