tisdag 3 mars 2015

Rutiner och vanor

Vi är inne i vardagen igen. Semestern är ett minne blott. Samtidigt som jag gillar att få göra saker i min egen takt och på mitt eget sätt är det skönt med rutiner och vardag. Jag stiger upp klockan 6.30, jag kommer hem strax efter klockan 16, jag följer min PTs träningsprogram.

Det där med träningsprogram är det svåraste. Plötsligt får jag inte träna som jag vill. Jag springer mera än jag vill och jag går på ledda pass allt mindre. Nåväl, det var väl för löpningens skull jag anställde henne. 😊 Löpningen fungerar riktigt bra. Jag känner att krafterna räcker långt och det finns lite snabbhet också. Inte snabb i den betydelsen som de flesta tänker utan snabb i betydelsen inte snigelfart.

Veckans lätta schema: 
Måndag - löpskola för nybörjare. Det blev häftiga spurtar och intervaller på isbanan för mig
Tisdag - Löpmatta 40 min + foamrolling och annat kul
Onsdag- cirkelträning för löpare + foamrolling
Torsdag- PT- timme. Väntar med spänning på vad hon hittar på för kul. 
Fredag- HIIT eller gymträning
Lördag - vila
Söndag- 90 min löpning + somatic stretch

Det känns så liiite. Hur ska mina restless legs klara av detta? 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar