torsdag 25 juni 2015

En vanlig torsdag

I morse när jag vaknade hörde jag ett extra ljud som verkligen inte hörde årstiden till. Storm. Och regn. Regnet piskade mot terrassfönstren och du hörde trädtopparna vaja. Inget vidare sommarväder. Gammal som jag är (fyller 43 i år) känner mina ben och min rygg av dåligt väder. Så jo, det gamla och inte fullt dugliga talesättet om dåliga kläder stämmer inte. I ala fall inte på mig.

När solen behagade visa sig mot eftermiddagen var den svidande smärtan i benen borta. Eftersom jag inte visste om det var behinnorna eller åldern som tvekade och motsatte sig löpning tidigare på dagen, cyklade jag iväg till gymmet. Ett spinningpass rikare, mjölksyrade ben senare och ett halv kg svett lättare kändes det bra på kvällen.

Nu när benet är okej (tack solen!) passar jag på att löpa lite i morgon. Om några dagar löper jag definitivt i sol och värme. Ska bli skönt att testa olika löpmarker, sällare löpmarker. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar